بهره‌برداری از کندرو پیامبر اعظم (ص) و بوستان خطی بزرگراه امام علی (ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۵ مرکز جدید کاهش طلاق در مشهد دایر شد

  • کد خبر: ۴۵۶۹
  • ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
۵ مرکز جدید کاهش طلاق در مشهد دایر شد
طی پنج ماه نخست امسال ۱۳ مرکز جدید کاهش طلاق در استان خراسان رضوی شامل پنج مرکز در مشهد و بقیه در سایر شهر‌ها دایر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا پوریوسف، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: ۹۶ درصد از جمعیت مشمول امور مرتبط با آسیب‌های اجتماعی شامل پدیده طلاق و اختلافات زوج‌ها در استان خراسان رضوی زیر پوشش "طرح کاهش طلاق" قرار گرفته اند.
وی تصریح کرد: طی یک سال اخیر با توسعه اجرای این طرح تاکنون ۹۶ درصد جمعیت استان در سطح ۲۱ شهرستان به صورت رسمی و بقیه شهر‌های کوچک به صورت غیررسمی زیر پوشش "طرح کاهش طلاق" قرار گرفته‌اند.
به گفته وی، گروه هدف "طرح مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق" شامل زوج‌های متقاضی طلاق که به یکی از مراکز کاهش طلاق، دادگستری، مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی به صورت خودمعرف و یا معرفی از دیگر سازمان‌ها و بخش‌ها مراجعه می‌کنند اجرا می‌شود. خدمات ارائه شده به این افراد شامل مددکاری اجتماعی، روانشناسی، روانپزشکی و حقوقی است.
وی ادامه داد: هدف از اجرای طرح کاهش طلاق "حفظ و تحکیم کیان خانواده، کاهش طلاق از طریق ارائه خدمات مشاوره‌ای، مددکاری اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از طلاق است. در این چارچوب "شناخت عوامل موثر بر وقوع طلاق به منظور برنامه‌ریزی در جهت آگاهسازی جامعه، شناسایی و حل مسائل و مشکلات خانواده‌های آشفته و متقاضی طلاق، کاهش تنش‌ها و استرس پس از طلاق به منظور متعادل کردن شرایط عاطفی روانی، بالا بردن آگاهی زوجین درباره نحوه برخورد صحیح با فرزندان پس از طلاق، فراهم آوردن زمینه‌های مناسب به منظور تنظیم روابط صحیح فرزندان و والدین و تداوم ارتباط والدین با کودکان پس از طلاق" است.
وی گفت: پارسال ۲۷ هزار زوج متقاضی طلاق توافقی در خراسان رضوی بر همین اساس مشاوره دریافت کردند. سه هزار و ۲۵۰ زوج از این تعداد معادل ۱۸ درصد از کل آن‌ها به سازش قطعی و انصراف از طلاق رسیدند.
پوریوسف افزود: در راستای تحکیم بنیان خانواده، کاهش دعاوی خانوادگی و کاهش ورودی پرونده‌های قضایی به دادگستری برای نخشتین بار در کشور ارائه مشاوره به تمامی دعاوی خانوادگی در خراسان رضوی الزامی شد. به همین منظور همراه با مشاوره پیرامون طلاق، به طرفین مهمترین دعاوی خانوادگی در موضوعات نفقه، تمکین، ملاقات فرزند و حضانت فرزندان نیز پیش طرح دعوی در دادگاه، مشاوره ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: طرح این دعاوی در کنار پدیده طلاق آثار و آسیب‌های فراوانی را به همراه دارد لذا ظرف یک سال اخیر در مشهد و پنج شهر دیگر خراسان رضوی اقدام به ارائه مشاوره پیش از اعلام قضایی این دعاوی صورت گرفته است.
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در این چارچوب هم اینک ۲۰ کلینیک مددکاری در خراسان رضوی فعالند. حاصل کار این مجموعه اقناع ۲۰ هزار زوج بوده که از ادامه روند پیگیری قضایی طلاق صرفنظر کرده و زندگی مشترک خود را پی گرفته اند.
وی افزود: طی یک سال اخیر ۴۳ درصد متقاضیان دعاوی طلاق و مشکلات خانوادگی از ادامه پیگیری قضایی مشکل خود منصرف شده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->